ZWIFT to wirtualna platforma treningowa, aplikacja, która pozwala na integrację środowiska realnego ze światem wirtualnym. ZWIFT łączy najnowszą technologię graficzną z radością gry i emocjami jakie wywołuje wirtualne współzawodnictwo. Do tego tworzy grupę ludzi związanych pasją do kolarstwa.

ZWIFT przenosi trening w nowy wymiar zabawy i rozrywki, a czas spędzony na trenażerze czyni go znacznie bardziej efektywnym.

Dla kogo przeznaczony jest ZWIFT?

Dla każdego, kto wyznaczył sobie plan i cel sportowy, nie ważne, czy jest to:

Treck

– chęć bycia najlepszym i sięgania po najwyższe stopnie podium w kolarstwie, triathlonie czy bieganiu,

– plan poprawy wyników oraz utrzymania aktualnej kondycji,

– czysta zabawa i radość z jazdy na rowerze oraz uczestniczenia w społeczności ludzi o podobnych zainteresowaniach,

Celem nadrzędnym ZWIFTa jest inspirowanie i zachęcanie każdego do zamiany celów w osiągnięcia.

Fakty i statystyki

ZWIFT jest liderem i jedyną tego rodzaju aplikacją, platformą na świecie pozwalającą na rozszerzenie zwykłego treningu na trenażerze w wirtualną grę i współzawodnictwo lub też niezwykle zróżnicowane środowisko i scenografię do treningu indywidualnego w oparciu o wcześniej ułożony lub wybrany z dostępnej bazy trening (workout).

W niedalekiej przyszłości można się spodziewać rozszerzenia funkcjonalności o możliwość treningu biegowego.

Licząc od startu w 2014 roku, ZWIFT zanotował:

– wzrost użytkowników z ponad 150 państw,

– na dzień 1.10.2017 użytkownicy zalogowali się 8,069,395 razy i przejechali 218,128,291 kilometrów,

– średnia długość treningu wynosiła 26,97 km,

– przeliczając wartość zużytej energii, na kawałki pizzy wynosi to 4,075,937,

– średnia długość jazdy wynosi 1h, ale zdążały się treningi trwające kilka, kilkanaście godzin, a rekordziści jechali kilka dni biorąc udział w imprezie Race Across America.

Trasy

Aktualnie dostępne są trzy mapy, na których wyznaczona została trasa po której poruszają się wszyscy uczestnicy:

1. WATOPIA – wirtualny „świat” z rewelacyjną i dopracowaną graficznie scenerią oraz największą, jak do tej pory liczbą tras i ich konfiguracji. Możemy wybrać płaskie opcje, które poprowadzą nas omijając większość podjazdów. Dostępna jest alpejska droga z długim podjazdem z końcówką o nachyleniu >17%. Możemy też wybrać krótszą, górską wersję, a także pojechać po części wyspy w okolicy Wulkanu i, jeśli wybierzemy odpowiedni skręt, trasa poprowadzi nas na wulkaniczny stożek.

2. LONDYN – przepięknie odwzorowana rzeczywistość Londynu z możliwością jazdy ulicami miasta i sprawdzenia się na odwzorowanej 1:1 trasie klasycznego wyścigu Prudential RideLondon, z kultowym podjazdem pod „Box Hill”

3. RICHMOND – trasa Mistrzostw Świata UCI z roku 2015. W większości płaska, ale znajdują się na niej trzy podjazdy, które widoczne były podczas rywalizacji w 2015.

Trasy prowadzone są w różnych konfiguracjach, a użytkownik ma możliwość wyboru zdefiniowanych konfiguracji, a będąc już na trasie, w punktach krzyżowych, jest możliwość zmiany kierunku. W każdej chwili można również zmienić kierunek jazdy na przeciwny.

W danym dniu wszyscy logują się do tej samej mapy, a kalendarz z rozmieszczeniem, przydziałem map ustalany jest na początku miesiąca.

Jak rozpocząć przygodę i uruchomić ZWIFT?

Potrzebne są cztery podstawowe „składniki”, by możliwe było rozpoczęcie jazdy w ZWIFT:

1. Trenażer / rolka i do tego miernik mocy nadający sygnał przez ANT+/BT lub czujnik prędkości i kadencji.

2. Rower.

3. Komputer MAC/PC lub kompatybilne urządzenie z systemem iOS (iPhone, iPad i niedługo też AppleTV).

4. ANT+/BT stick odbierający i przekazujący sygnał do MAC/PC – dla iOS odbiornik BT jest zintegrowany z urządzeniem.

Trenażery i czujniki:

Trenażer typu „SMART” – tego typu trenażery to najlepsza opcja by w 100% wykorzystać możliwości ZWIFT oraz technologii. „SMART” wysyła sygnał z wbudowanego miernika mocy i potrafi również reagować na zmianę profilu trasę, co skutkuje odpowiednim, proporcjonalnym do nachylenia zwiększeniem lub zmniejszeniem odczuwalnego oporu, jaki generuje trenażer.

Miernik mocy + dowolny trenażer / rolka – miernik mocy jest najdokładniejszym narzędziem kontroli wysiłku podczas treningu. W ZWIFT pozwala to na trening z wykorzystaniem dowolnego trenażera czy rolek. Nie będziemy jednak mogli odczuwać zmiany oporu zależnie od trasy.

Klasyczny trenażer / rolki + czujnik prędkości – ta opcja w ZWIFT nosi nazwę „zPower”. Ustawiając system w taki sposób, ZWIFT wylicza moc (waty) z czujnika prędkości. Opcja polecana dla Wszystkich początkujących oraz chcących spróbować przygody z ZWIFT.

Rower treningowy z opcją wysyłania sygnału ANT+/BT – jest to konfiguracja, która nie wymaga już żadnych innych urządzeń. W ZWIFT trzeba jedynie wybrać odpowiedni rower z listy dostępnych, a jeśli nie jest dostępny, możliwe jest dodanie go jako jednego z dostępnych mierników mocy.

To co? Zaczynacie przygodę ze ZWIFT-tem? > www.zwift.com

Polski profil ZWIFT gdzie uzyskacie wszelką pomoc i szczegółowe informacje jest > TUTAJ