Francuska firma, dzięki sponsorowaniu drużyny WorldTour, zyskała w tym sezonie nawet 100 milionów euro.
Ag2r La Mondiale po każdym sezonie publikuje zestawienie, w którym podaje jak dużo zainwestowano w zespół i jaka była wartość marketingowa tego działania. W tym roku (dokładnie od stycznia do września) budżet drużyny WorldTour wyniósł 14 milionów euro. Jak wyliczyli eksperci, firma zyskała na tym reklamę o wartości około 100 milionów euro, co zwiększyło przychody o 30% w stosunku do 2016 roku. Aż 55 milionów osiągnięto jedynie w trakcie Tour de France – i to wszystko biorąc pod uwagę jedynie francuskie media!
W ciągu roku o Ag2r La Mondiale usłyszano około 10 miliardów razy (!), z czego 4.1 miliarda podczas Wielkiej Pętli. To czyni drużynę trzecim najpopularniejszym zespołem Francji. Według badań 50% mieszkańców regionów alpejskich zna firmę ubezpieczeniową jaką jest Ag2r La Mondiale. Sponsor jest też najczęściej wymieniany gdy pada pytanie o organizacje związane z Tour de France i kolarstwem.
Drużyna Ag2r istnieje na kolarskim rynku już od 1992 roku, chociaż sama firma weszła w skład w 1997 roku. W tym sezonie kolarze francuskiej ekipy odnieśli 16 zwycięstw, w tym na etapie Tour de France. Romain Bardet zajął też trzecie miejsce w klasyfikacji końcowej Wielkiej Pętli.