Fot. Paweł Pierzchanowski / naszosie.pl

Jeszcze szybciej! Taka myśl przyświecała projektantom nowego Reacto, którego premiera odbyła się we wtorek 27 czerwca w Holandii. Wyprzedza on swojego poprzednika pod względem wagi, komfortu i aerodynamiki. Nowe Reacto zaprezentowano w dwóch wersjach: z hamulcami szczękowymi oraz hydraulicznymi.

Nowe Reacto zostało zaprezentowane w Apeldoorn w Holandii. Oficjalnym debiutem roweru, który wyprzedza swojego poprzednika pod względem wagi, komfortu i aerodynamiki, będzie zbliżający się Tour de France. Pierwsza odsłona Reacto została zaprezentowana w 2011 r. Od tego czasu rower przeszedł wiele modyfikacji i ugruntował swoją pozycję jednego z najpopularniejszych rowerów aero na rynku. Model z 2011 r. wyprzedził aerodynamiczny trend w zawodowym peletonie. Opływowy kształt widelca, rury podsiodłowej, sztycy i tylnego trójkąta wskazywały jasno, że pęd do jak najmniejszych oporów powietrza jest w rowerze mocny. Już wtedy miał on wewnętrznie prowadzone przewody, a także wersję Di2. W 2012 r. w Reacto dodano sztycę S-Flex, która wprowadziła komfort na niespotykanym dotąd w segmencie aero poziomie.

Duże zmiany objęła druga generacji Reacto. Rower ten miał swoją premierę na Giro d’Italia 2013 jako pełnokrwisty model aero. Zapewnił wiele zwycięstw kolarzy Lampre-Merida, m.in. etapowe wygrane na Tour de France, Giro d’Italia i Vuelta a Espana. Otrzymał również mnóstwo świetnych ocen światowych mediów, m.in. opiniotwórczy magazyn „Tour” uznał jego ramę za drugą najlepszą na świecie pod względem aerodynamiki. Reacto imponowało nie tylko aerodynamicznymi wartościami, ale także wysoką sztywnością i świetnym transferem mocy. Ponadto, jego waga i komfort robiły wrażenie w kategorii aero.

Najnowszym dzieckiem biura badawczo-rozwojowego Meridy jest trzecia generacja Reacto. To najszybszy, najlżejszy i najbardziej komfortowy rower aero w historii Meridy. Wiele godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym, a także drobiazgowa praca projektantów Meridy pozwoliły poprawić istotne wartości opisujące rower. Dzięki nowemu projektowi rur ramy i zmianom w układzie karbonowych warstw, nowe Reacto jest o 18,5% lżejsze od swojego poprzednika (wersja Team). Dzięki nowym górnym rurom tylnego trójkąta i nowej sztycy jest także o 10% bardziej komfortowe od wcześniejszej wersji.

Treck

Niżej położone dolne rury tylnego trójkąta, nowy projekt rur ramy i zintegrowany kokpit nowego Reacto sprawiają, że rower poprawia aerodynamiczne osiągi poprzednika o ok. 5 % (oszczędność 8 watów mocy). Premierze wersji z hamulcami szczękowymi towarzyszyła także prezentacja modelu z hamulcami tarczowymi.

Już w najbliższym czasie nowe Reacto będzie do dyspozycji kolarzy Bahrain-Merida podczas Tour de France. Różne wersje roweru pojawią się w kolekcji 2018 Merida Polska.