fot. Campagnolo

Włoska firma dość długo zwlekała z wyprodukowaniem hydraulicznego zestawu przeznaczonego do rowerów szosowych, ale ostatecznie uległa i w czerwcu rozpocznie sprzedaż.

fot. Campagnolo

Pierwsze egzemplarze powinny się pojawić na półkach sklepów pod koniec maja lub na początku czerwca. Campagnolo stworzyło swoje hamulce przy współpracy z uznaną firmą Magura specjalizującą się w hydraulicznych systemach. Co ciekawe, bardzo szerokie jest dostosowanie wśród grup osprzętu – od Super Record EPS i Record EPS (elektroniczne) przez Super Record, Record, Chorus po Potenza (mechaniczne). Dla Potenzy klamki będą aluminiowe (manetki wzmacniane karbonem), a dla pozostałych całe klamkomanetki wykonane zostaną z włókien węglowych. Wszystkie otrzymają te same szczęki, klocki i tarcze.

fot. Campagnolo

Campagnolo wprowadza też dodatkową regulację klamkomanetek – za pomocą imbusów możemy teraz ustawić odległość manetki (klucz 1.5mm) i klamki (2.5mm) od kierownicy, by dostosować ją do krótszych palców. Bardzo ważny jest fakt, że przesuwanie jest niezależne i możemy zbliżyć dźwignię przerzutki bez zmiany hamulca. Oczywiście zastosowanie hydrauliki musiało wpłynąć na rozmiar klamkomanetek. Zbiorniki z płynem podwyższyły ich „głowy” o 8mm, ale nie zmieniły kształtu, więc nie powinno być strat w komforcie. Dodatkowe oparcie może wręcz poprawić chwyt.

fot. Campagnolo

Włoski producent wprowadza też nowe… korby. Zmiany w osi tylnego koła przesunęły kasetę o kilka milimetrów na zewnątrz i Campagnolo postanowiło nieco zmienić kształt ramion, by uzyskać znaną z szosy odległość pomiędzy lewym i prawym ramieniem – 145.5mm. Super Record, Record i Chorus (wersje mechaniczna i elektroniczna) będą korzystały z karbonowych korb, a Potenza z aluminiowej.

fot. Campagnolo
BMC

Nie mogło zabraknąć również kół dostosowanych do hamulców tarczowych. Najwyższym modelem będą w pełni karbonowe Bora One DB w dwóch wersjach – 35mm (na oponę [2145 euro] i szytkę [1910 euro]) oraz 50mm (na szytkę). Dzięki temu, że nie ma potrzeby wzmacniania powierzchni hamującej obręcze stracą nieco na wadze. Będą miały zewnętrzną szerokość 24.2mm oraz 17mm wewnętrznej pod oponę. Będą zaplatane w znanym systemie Campagnolo G3 z 24 szprychami zarówno z przodu jak i z tyłu, a piasty skorzystają z ceramicznych łożysk opierających się na 12-mm sztywnych osiach. 35DB pod szytkę mają ważyć 1215g, a pod oponę 1406g. Dla fanów tańszych (1310 euro) rozwiązań dostępny będzie model Shamal Ultra DB z  aluminiowymi obręczami (27mm wysokości przód i 30mm tył).

Niestety ceny pełnych grup również nie są najniższe. Campagnolo dość wysoko się ceni, ale można przyznać, że, jeśli firma nawiązała do swoich wcześniejszych rozwiązań, warto zastanowić się nad sporym wydatkiem:

Super Record EPS DB: US$4,320 / €4,400
Super Record DB: US$2,610 / €2,880
Record EPS DB: US$3,835 / €4,060
Record DB: US$2,385 / €2,630
Chorus DB: US$2,130 / €2,345
Potenza DB: US$1,610 / €1,580