Canyon

Od sezonu 2017 będzie można kupować Aeroad, Endurace i Ultimate z dwoma rodzajami systemów hamowania.

Canyon znany jest z konkurencyjnych cen osiąganych dzięki sprzedaży bezpośredniej. Producent przedstawia swoją ofertę na stronie internetowej i poza placówkami przy fabryce nie posiada sklepów. Hamulce tarczowe już wcześniej były dostępne w wysokich, karbonowych wersjach Ultimate CF SLX i w przeznaczonym do długich jazd Endurace.

Od sezonu 2017 sytuacja dość diametralnie się zmieni – tarczówki pojawią się również w szybkim, aerodynamicznym Aeroad oraz w niższych (i tańszych) Ultimate CF SL. Wszystkie modele wykorzystujące 160-mm tarcze będą mogły obsłużyć opony o szerokości nawet 33mm. Do montażu kół wykorzystane będą 12-mm sztywne osie. Różnica w wadze ma być niewielka – Canyon twierdzi, że ramy przytyją około 70g w bezpośrednim porównaniu modeli z tradycyjnymi i tarczowymi hamulcami.

Endurace

endurace-80-sl

Endurace przeznaczony jest do długich, kilkugodzinnych jazd dzięki komfortowej geometrii. Najwyższy model CF SLX Disc 9.0 korzysta z osprzętu Shimano Dura-Ace 9100 z hamulcami hydraulicznymi. Koła DT Swiss ERC 1100 DiCut, opony Continental GP4000s II i kierownica Canyon H31 Ergocockpit zapewnią odpowiednią sztywność i wygodę. Cena – 24 999zł.

Dostępne są również modele z elektronicznymi przerzutkami Ultegra Di2, mechaniczną wersją Ultegry i nieco cięższymi, ale tańszymi ramami CF SL. Ta grupa występuje również w wersji dla pań – WMN CF SL. Najniższy model Endurace CF SL Disc 8.0 korzysta z Shimano 105, kół Mavic Aksium Disc i kosztuje 9499zł.

Ultimate

ultimate-80-sl

Wyścigowy model, który można wykorzystać w każdej sytuacji – na długich podjazdach, sprinterskich finiszach i długich jazdach. Lekki, sztywny i, przede wszystkim, szybki. Ultimate CF SLX 9.0 Disc podobnie jak odpowiedni Endurace korzysta z Dura-Ace i hamulców tarczowych Shimano, kół DT Swiss PRC 1400 DiCut, zintegrowanej kierownicy Canyon H36 Aerocockpit i siodełka Fizik Antares R5. Zestaw kosztuje 25 999zł.

W szerokiej gamie możemy znaleźć CF SLX na Ultegrze i Ultegrze Di2 oraz CF SL na Ultegrze Di2, rower dla kobiet na mechanicznej grupie Shimano oraz najniższy model – CF SL Disc 8.0 na 105, kołach Mavic Aksium i niezintegrowanym kokpicie za 9 899zł.

Aeroad

aeroad-80-di2

Rower dla sprinterów wykorzystywany przez najszybszych kolarzy grup Movistar i Katusha. Zaawansowana aerodynamika łączy się z nie najlepszą wygodą, ale to może się nieco zmienić dzięki zastosowaniu hamulców tarczowych. Szersze opony (nawet do 33mm) i nowy system zatrzymywania nieco obniżą właściwości „cięcia” powietrza, ale powinny pozwolić na szybsze pokonywanie zakrętów.

Najwyższy model Aeroad dostępny na tarczówkach – CF SLX Disc 9.0 również wykorzystuje Shimano Dura-Ace, zintegrowany kokpit Canyon H11 Aerocockpit i karbonowe koła Reynolds Strike na oponę. Odpowiednia do wyścigowych właściwości jest cena – 27 499zł.

Dla pań dostępny jest model CF SLX 8.0 Di2 na elektronicznej Ultegrze i tych samych kołach Reynolds. Nieco niższa grupa osprzętu sprawiła, że cena spadła do 23 499zł. Najsłabszy i najtańszy Aeroad na nowych hamulcach to CF SLX Disc 8.0 na mechanicznej Ultegrze za 19 799zł.

Poprzedni artykułCzy 19 grudnia odmieni historię Team Sky?
Następny artykułOmar Fraile planuje dublet Giro-Vuelta
Menedżer sportu, fotograf. Zajmuje się sprzętem, relacjami na żywo i wiadomościami. Miłośnik wszystkiego co słodkie, w wolnym czasie lubi wyskoczyć na rower żeby poudawać, że poważnie trenuje.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments