Fot. naszosie.pl

Zmiana czasu, coraz krótszy dzień, do tego aura z bardzo małą ilością słońca, przypomniało nam jak ważne jest oświetlenie rowerzystów. Oświetlenia rowerowego na rynku jest bardzo dużo, jednak te świetnie pracujące w trybie nocnym, niekoniecznie dobrze poradzą sobie w dzień.

Firma Bontrager wychodzi naprzeciw i oferuje produkty do jazdy dziennej. ION 100 i Flare R City to kompletny zestaw, który dzięki specjalnie dobranej optyce zapewnia doskonałą widoczność w miejskiej dżungli.

Według amerykańskiego producenta oświetlenie do jazdy dziennej powinno być wyposażone w skupiający wiązkę układ optyczny, migoczący tryb pracy oraz zapewniać widoczność przynajmniej z 400 metrów, tak aby kierowcy mieli czas na odpowiednią reakcję.

Te cechy posiadają Ion 100 R i Flare R City – małe, zgrabne, zaledwie 26-gramowe światła. Obydwa zmieniają jasność w zależności od tego czy jedziesz w tunelu czy w pełnym słońcu, dzięki czemu zapewniają optymalną widoczność w każdych warunkach.

Przednie światło przeznaczone do jazdy w dzień, dzięki diodzie LED CREE, świeci z mocą 100 lumenów i jest widoczne z 500 metrów w ciągu dnia. Posiada pięć trybów świecenia:

bontrager-ion-100r

  • Tryb „high” (stały), zapewnia strumień światła 100 lumenów i czas pracy do 1,5 godziny
  • Tryb „medium” (stały), strumień światła 50 lumenów i czas pracy do 3 godzin
  • Tryb „low” (stały), strumień światła 5 lumenów i czas pracy aż do 16 godzin
  • Tryb migający nocny, strumień światła 100 lumenów i czas pracy do 7 godzin
  • Tryb migający dzienny, strumień światła 100 lumenów i czas pracy 5 godzin
ion-100r
Fot. naszosie.pl

Tylna lampa Flare R City zaprojektowana w myślą o miejskim użytkowaniu, gdzie skrzyżowania są sporym wyzwaniem i niebezpieczeństwem, oferują wiązkę światła o szerokości 120 stopni i o mocy wystarczająco dużej, by w ciągu dnia być widocznym z odległości 400 metrów.

Tryby świecenia Flare R City:

  • Tryb migający dzienny, strumień światła 35 lumenów i czas pracy 8 godzin
  • Tryb migający nocny, strumień światła 35 lumenów i czas pracy do 16 godzin
  • Tryb dzienny stały, strumień światła 20 lumenów i czas pracy do 3 godzin
  • Tryb nocny stały, strumień światła 2 lumenów i czas pracy do 20 godzin
Fot. naszosie.pl
Fot. naszosie.pl

Co ważne, zarówno przód jak i tył w momencie gdy bateria pozostaje na poziomie naładowania 5%, przełączają się się na tryb oszczędny i działają jeszcze dwie godziny, dzięki czemu bezpiecznie dotrzemy do celu podróży. Ładowane są poprzez dostarczony z zestawem kabel microUSB.

Światła na rowerze zamontujemy łatwo i szybko, a pomoże nam w tym załączony uchwyt Quick Connect. Wystarczy ją umieścić na kierownicy lub sztycy siodełka, rozciągnąć silikonowy pasek oraz zabezpieczyć go za pomocą plastikowego haka.

Fot. naszosie.pl
Fot. naszosie.pl

Małe rozmiary, szybki montaż / demontaż, świetna widoczność, szybkie ładowanie – teraz nie macie usprawiedliwienia, aby jeździć bez świateł przez cały rok!

Dystrybutor: www.trekbikes.com

Poprzedni artykułDave Brailsford złoży zeznania przed brytyjskimi parlamentarzystami
Następny artykułRuben Fernandez kontuzjowany
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments