Tacx

Kręcenie pod dachem coraz częściej staje się naszym wyborem w tym okresie roku. Jak się odżywiać kiedy trenujesz rano, w środku dnia lub wieczorem?

Poniżej podaję generalne wskazówki, których celem jest:

  1. zabezpieczenie energetyczne treningu
  2. regeneracja powysiłkowa
  3. odpowiednie nawodnienie organizmu
  4. możliwość spokojnego zaśnięcia przy treningu wieczornym

Poranny trening 45 – 75 minut:

 PRZED
– 2 szklanki wody niegazowanej po wstaniu z łóżka
– niewielka przekąska bogata w węglowodany (150-200kcal) + kawa, jeśli jej potrzebujesz

PODCZAS
– 400-600ml wody niegazowanej lub niskokalorycznego napoju elektrolitycznego (jeśli zależy nam na zmniejszeniu kcal – jeśli nie, to izotonik)

PO
– minimum 2 szklanki wody niegazowanej + odżywcze śniadanie 500-700kcal. Jeśli masz mało czasu, napój regeneracyjny (gainer) i niewielka przekąska również zdadzą egzamin

Trening w środku dnia 75 – 90 minut:

PRZED
– 2-3 szklanki wody niegazowanej w okresie od poranka do treningu
– niewielka przekąska bogata w węglowodany (150-200kcal) + kawa, jeśli jej potrzebujesz, na godzinę przed treningiem

PODCZAS
– 2 bidony 400-500ml: jeden z wodą niegazowaną, a drugi z izotonikiem lub niskokalorycznym napojem elektrolitycznym (jeśli zależy nam na zmniejszeniu kcal)

PO
– minimum 2 szklanki wody niegazowanej + odżywczy lunch 600-800kcal w czasie 30-60min po treningu. Jeśli masz mało czasu, napój regeneracyjny (gainer) i przekąska węglowodanowa 250-300kcal również zdadzą egzamin

Trening wieczorny 60 – 75 minut:

PRZED
– 2 szklanki wody niegazowanej w godzinie poprzedzającej trening
– niewielka przekąska bogata w węglowodany (150-200kcal)

PODCZAS
– 1 bidon 750ml wody niegazowanej lub niskokalorycznego napoju elektrolitycznego (jeśli zależy nam na zmniejszeniu kcal – jeśli nie, to izotonik)

PO
– minimum 2 szklanki wody niegazowanej + lekka kolacja (350-500kcal) bogata w białko i niewielką ilość węglowodanów i tłuszczów. Najlepiej, jeśli kolację zjesz min. 1,5h przed snem, optymalnie 2-2,5h.

Więcej na www.way2champ.com

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJack Bobridge zakończył karierę
Następny artykułNikita Stalnov przechodzi do Astany
Arek Kogut
Założyciel i trener w Way2Champ. Pierwszy w Polsce certyfikowany trener Międzynarodowej Unii Kolarskiej UCI z siedzibą w Szwajcarii. Inne certyfikaty: PZKol, Training Peaks, USA Cycling 3, Peaks Coaching Group Power Meter Advanced Coaching. Posiada 10-letnie doświadczenie zawodnicze i 5-letnie trenerskie. Zaawansowana analiza treningów z pomiarem mocy to jego specjalność. Trenuje m.in. Kasię Niewiadomą, Pawła Cieślika i Karola Domagalskiego, a także ambitnych amatorów kolarstwa. Mąż i ojciec.
  • zbyszek

    Jak mówił śp. Pan Szozda kiedy trenował amerykanów to nawet gdybym im kazał jeżdzić rowerem pod wodą to by to robili i coś w tym jest. A tak na sucho to wypaczanie tej dyscypliny.