Factor Bikes

Factor razem z francuską grupą zadebiutuje na poziomie WorldTour.

W poprzednim sezonie na rowerach brytyjskiej firmy jeździła ekipa Marcina Białobłockiego i Karola Domagalskiego – ONE Pro Cycling. Zaledwie rok w ProContinental pozwolił na awans na najwyższy szczebel – WorldTour. Na wypróbowanie dość nieznanego producenta zdecydowała się grupa AG2R-La Mondiale. Do ścigania będą używane trzy modele – O2 w górach i na brukach, ONE/ONE-S na szybkich, płaskich odcinkach oraz Slick w czasówkach (ma być gotowy na Paryż-Nicea).

Rama używana przez Francuzów będzie miała błękitny kolor z białym widelcem i sztycą. Do tego koła Mavic, karbonowa korba SRM i osprzęt Shimano Dura-Ace Di2. Ciekawa jest zwłaszcza decyzja o współpracy z japońskim producentem, gdyż w ostatnich latach AG2R miało spory udział w rozwijaniu bezprzewodowego SRAM eTap. Siodełka dostarczy Fizik, a kierownicę, sztycę i mostek Black Inc. Waga ramy O2 wynosi zaledwie 740g.

Zaczęliśmy przerabianie naszego roweru aerodynamicznego. Jeszcze trochę zostało, ale chcemy przejąć kilka cech geometrii O2. AG2R-La Mondiale skupia się na Wielkich Tourach i jedną z rzeczy, którą od nich usłyszeliśmy było zachowanie takiej samej geometrii u wszystkich kolarzy. W rowerze aero jest ona dużo bardziej agresywna – rama jest dłuższa, a przód niższy – powiedział cyclingnews Scott Davies, dyrektor Factor.

Nowy ONE/ONE-S ma zachować wcześniejszy projekt rozdzielonej ramy, która przeprowadza powietrze przez dolną rurę, a nie wokół niej. Ma to pozwalać na oszczędzanie nawet jednej sekundy na kilometrze.

Poprzedni artykułOcena grup World Tour 2016 – Movistar
Następny artykułTrek-Segafredo celuje w wygranie rankingu WorldTour 2017
Menedżer sportu, fotograf. Zajmuje się sprzętem, relacjami na żywo i wiadomościami. Miłośnik wszystkiego co słodkie, w wolnym czasie lubi wyskoczyć na rower żeby poudawać, że poważnie trenuje.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments