Impreza przeniesiona z Nicei do Plumelec odbędzie się w dniach 14-18 września. Polska broni trzech złotych medali z Tallina.
W zeszłym roku mistrzostwa Europy były dla nas znakomite – w jeździe indywidualnej na czas juniorek triumfowała Agnieszka Skalniak, a ze startu wspólnego kolejne złote medale dołożyli Alan Banaszek wśród juniorów i Katarzyna Niewiadoma wśród orliczek.
Tegoroczna edycja mistrzostw miała się początkowo odbyć w Nicei, ale w związku z atakiem terrorystycznym i dużym niebezpieczeństwem organizatorzy zdecydowali się odwołać imprezę. Na szczęście sprawę szybko podjęło Plumelec w Bretanii.
Harmonogram
Wyścigi będą się odbywać w dniach 14-18 września. Podobnie jak na mistrzostwach świata najpierw rozegrane zostaną konkurencje jazdy indywidualne na czas, a następnie rywalizacja ze startu wspólnego.
Środa, 14 września
9:30 Jazda indywidualna na czas juniorek 12.9km
12:00 Jazda indywidualna na czas juniorów 25.0km
14:30 Jazda indywidualna na czas orlików 25.0km
Czwartek, 15 września
10:30 Jazda indywidualna na czas kobiet (elita i U23) 25.0km
14:00 Jazda indywidualna na czas mężczyzn 44.0km
Piątek, 16 września
10:00 Wyścig ze startu wspólnego juniorek 69.5km
13:30 Wyścig ze startu wspólnego juniorów 125.1km
Sobota, 17 września
9:00 Wyścig ze startu wspólnego orlików 152.9km
14:00 Wyścig ze startu wspólnego kobiet (elita i U23) 111.2km
Niedziela, 18 września
10:30 Wyścig ze startu wspólnego mężczyzn 236.3km
Trasa
Jazda indywidualna na czas odbędzie się na trzech różnych konfiguracjach. Juniorki pokonają jedną pętlę, na której będzie się toczyć rywalizacja w wyścigach ze startu wspólnego. Do pokonania 12.9 km po pagórkowatym terenie.
Druga trasa przeznaczona jest dla juniorów, orlików oraz elity i U23 kobiet. Do pokonania 25 km z Josselin do Plumelec przez La Pointe, Guehenno i Billio. Teren będzie „pofałdowany”, ale brak większych podjazdów.
Jeszcze inaczej została poprowadzona droga dla elity mężczyzn. Największy dystans – 44 km – wymusił na organizatorach dodatkowy przejazd przez Buleon, Saint-Allouestre i Bignan. Swoim profilem trasa przypomina wyścig w Richmond – niewiele jest płaskich odcinków, ale brakuje też długich podjazdów.
Wyścigi ze startu wspólnego sprawiły organizatorom mniej problemów. Wszystkie kategorie spotkają się na jednej pętli o długości 13.9km. Juniorki pokonają ją pięciokrotnie, elita i U23 kobiet ośmiokrotnie, juniorzy dziewięciokrotnie, orlicy jedenastokrotnie, a elita mężczyzn aż siedemnastokrotnie. Trasa jest mocno pagórkowata, meta na krótkim podjeździe. Przewyższenie jednej rundy to około 200 metrów.
Liczba startujących
W wyścigach na czas każdy kraj może wystawić po dwóch reprezentantów na kategorię. W wyścigu ze startu wspólnego juniorek, juniorów i orlików ta liczba rośnie do sześciu. W rywalizacji kobiet (elita i U23) drużyna może liczyć maksymalnie osiem nazwisk, ale jedynie sześć z danej kategorii wiekowej.
W najdłuższym wyścigu elity mężczyzn liczebność zależała od kombinacji rankingu UCI Europe Tour i UCI World Tour. Maksymalnie można było zdobyć 9 miejsc i taka liczba przypadła Belgii, Francji, Włochom, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii, Niemcom, Danii i Szwajcarii. Polska jest w drugiej grupie z sześcioma akredytacjami. Razem z nami są też Czechy, Rosja, Portugalia, Ukraina, Słowenia, Słowacja, Austria, Irlandia i Estonia. W sumie maksymalnie peleton będzie liczył 200 kolarzy.
Wiadomo kto będzie reprezentował Polskę?
Na razie nie, prawdopodobnie w najbliższych dniach PZKol ogłosi skład.