Trek oficjalnie zaprezentował nowy model – Domane SLR. Wprowadzony na rynek w 2012 roku Domane to wyczynowa linia długodystansowych rowerów szosowych z hamulcami szczękowymi i tarczowymi.

W ramach ulepszenia modelu, który już i tak został uznany za przełom w projektowaniu nowoczesnych rowerów, kluczowy element Domane, czyli tylny rozdzielacz IsoSpeed, jest teraz regulowany, co pozwala dopasować zachowanie do terenu i preferencji kolarza co do pochłaniania pionowych wstrząsów. Bazując na potencjale technologii IsoSpeed, Trek przedstawił teraz światu kolarskiemu rozwiązanie na nierówności i wibracje odczuwane przez kolarzy z przodu roweru, a to dzięki wprowadzeniu przedniego IsoSpeed i nowej pochłaniającej wibracje kierownicy IsoCore.

Regulowany rozdzielacz tylny IsoSpeed

DomaneSLR_9x11_02

To właśnie rewolucyjny tylny rozdzielacz IsoSpeed momentalnie uczynił z Domane klasyka. Zawodowi sportowcy, dziennikarze i kolarze natychmiast poczuli różnicę, a technologię od razu ogłoszono sukcesem. Dzięki Domane świat zyskał rower, który oferował pochłanianie wstrząsów dwa razy lepsze niż w tradycyjnym rowerze szosowym, a jednocześnie przenosił całą moc nóg kolarza na drogę. Nieprzerwane wprowadzanie innowacji stanowi kluczowy element kultury firmy i inżynierowie Treka, z pomocą zawodowych kolarzy ze stajni Treka, zaczęli niezwłocznie szukać sposobu na poprawę nowej technologii. Kolarze są różnego wzrostu i budowy ciała oraz korzystają z Domane w zróżnicowanych warunkach i terenie, szukając jednocześnie idealnej charakterystyki jazdy. Zaraz za rurą podsiodłową Domane SLR znajduje się suwak, który pozwala kolarzowi kontrolować poziom pochłaniania wstrząsów zależnie od preferencji lub terenu, który chce pokonać. Na najniższym ustawieniu zwiększył się on łącznie o 14% w porównaniu z pierwszą generacją Domane.

Przedni rozdzielacz IsoSpeed

DomaneSLR_9x11_03

 

Choć tylny rozdzielacz IsoSpeed dbał o plecy kolarzy, niektóre kluczowe części ciała prosiły się o podobne korzyści. Stojące przed zespołem projektowym wyzwanie nie różniło się wiele od tego z 2010 roku, gdy rozpoczęto prace nad pierwszą generacją Domane: Ograniczyć wibracje bez uszczerbku dla sprawności i prowadzenia. W efekcie rozwiązanie zastosowane z przodu nie różniło się specjalnie od tego z tyłu. Przedni rozdzielacz IsoSpeed pozwala rurze sterowej na ugięcie niezależnie od główki ramy, polepszając pochłanianie wstrząsów o 10% w porównaniu z tradycyjnym rowerem szosowym.

Kierownica IsoCore

DomaneSLR_9x11_04

 

Jedną z największych korzyści z pracy pod jednym dachem ze światowej klasy firmą produkującą części, jest fakt, że można wykorzystać ich wiedzę i potraktować rower jako kompletny system. Zespół wiedział, że przedni rozdzielacz IsoSpeed to coś wyjątkowego, ale efekt można było wzmocnić, gdyby tylko dysponowali nową kierownicą, która ograniczyłaby wibracje o wysokich częstotliwościach. W odpowiedzi na to wyzwanie zespół ds. rozwoju Bontrager opracował nową kierownicę IsoCore. Skonstruowana z nieprzerwanej wewnętrznej warstwy specjalnego termoplastycznego elastomeru zamkniętego w dostępnym tylko u Treka włóknie węglowym OCLV, kierownica IsoCore poprawia pochłanianie wibracji o wysokich częstotliwościach o 20% w porównaniu ze standardowymi kierownicami z włókna węglowego.

Opcja z hamulcami tarczowymi i dodatkowym prześwitem przy oponach

DomaneSLR_9x11_05
Domane SLR dostępny jest w wersjach z hamulcami szczękowymi i tarczowymi, obu ze zwiększonym prześwitem przy oponach. Wszechstronność całej platformy jest tym większa, że na Domane SLR można założyć opony 28c, a na Domane SLR Disc opony 32c, dalej spełniając wymagania dla prześwitu CPSC i ISO. Domane SLR z hamulcami szczękowymi wyposażony jest w lekkie, mocowane bezpośrednio hamulce, a wersja z hamulcami tarczowymi wykorzystuje 12 mm osie przelotowe. Obie oferują ukryte mocowania błotników.

To co najlepsze z naszych innych rowerów

DomaneSLR_9x11_01

 

Podczas gdy wiele marek polega na stopniowych zmianach swoich platform, Trek podchodzi do sprawy inaczej i dodał parę kluczowych funkcji stworzonych z myślą o poprawie doświadczeń z jazdy wszystkich kolarzy. Pożyczając jeden z najbardziej chwalonych elementów swoich aerodynamicznych braci, Domane SLR wyposażony jest w Centrum Sterowania Domane, z wewnętrzną baterią Di2 umieszczoną bezpośrednio pod koszykiem bidonu na dolnej rurze ramy. Kolarze szukający bardziej dopasowanej wersji mogą już zacząć tworzyć swój rower marzeń, ponieważ modele Domane SLR z hamulcami szczękowymi są już dostępne w ramach programu budowy rowerów na zamówienie Project One. Do dostosowania w Project One są zarówno wersja o Geometrii długodystansowej i wersja Race Shop Limited z Geometrią długodystansową Pro.

Nowa gama Domane SLR obejmuje następujące modele:

  • Domane SLR 9 eTap
  • Domane SLR 7 Disc
  • Domane SLR 7
  • Domane SLR 6 Disc
  • Domane SLR 6
  • Domane SLR i Domane SLR Race Shop Limited dostępne w ramach Project One

Wszystkie powyższe modele możecie zamówić w naszym warszawskim salonie > tutaj

Zapraszamy na Wczasową 1 – Warszawa Stara Miłosna

Tel. 530 599 055

logo na szosie

Poprzedni artykułSkład CCC Sprandi Polkowice na Scheldeprijs
Następny artykułMechanik Giant-Alpecin został potrącony przez samochód
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments