SORA R3000 otrzyma mechaniczne hamulce tarczowe z poprawioną jakością hamowania i odświeżone rozwiązania w kwestii zmiany biegów.
SORA jest najlepszą grupą Shimano jeśli chodzi o osprzęt 9-rzędowy. Jest przeznaczona dla sportu i rekreacji. Dzięki znakomitemu połączeniu wytrzymałości i atrakcyjnych cen, jest też idealnym wyborem do rowerów miejskich lub tzw. „zimówek”. Od sezonu 2017 SORA R3000 przejmie też rozwiązania z wyższych osprzętów.
Pierwszym zyskiem jest estetyka – japońska firma postanowiła zastosować ciemnoszary kolor znany z Ultegry czy 105.
Jednocześnie SORA stanie się osprzętem odpowiednim zarówno dla agresywnej jazdy jak i czysto rekreacyjnych wycieczek. Lżejsza wersja czteroramiennej korby ma dwie opcje – dwóch (FC-R3000, 50-34T) lub trzech tarcz (FC-R3030, 50-39-30T). Ich wygląd inspirowany jest rozwiązaniem znanym z DURA-ACE 9000. Dzięki zastosowaniu wewnętrznego prowadzenia kabli w klamkomanetkach STI Dual Control SORA R3000 będzie pasować nawet do najbardziej sportowych maszyn.
Do rekreacyjnych rozwiązań firma stworzyła korbę 5-ramienną – 2×9 (FC-R3000-CG, 50-34T) oraz 3×9 z osłoną łańcucha (FC-R3030-CG, 50-39-30T). Manetki Rapidfire Plus (ST-R3000/30) i klamki hamulcowe będą korzystały z kabli Optislick (BL-R3000).
SORA R3000 uzyskała też spory skok bezpieczeństwa – wyniki hamowania hamulcami na obręcz są o 20% lepsze w stosunku do poprzedniej wersji.
Jest jakaś szansa żeby producenci rowerów już teraz oferowali je z tą nową Sorą? Czy dopiero późna jesień i modele rowerów na 2017?
Niestety, wygląda na to, że modele 2017, więc najwcześniej przedsprzedaż właśnie jesienią. Shimano przeznacza R3000 na rynek od przyszłego sezonu, chociaż sam osprzęt ma się pojawić już w okolicach kwietnia.
chciałem kupić swój pierwszy rower szosowy w tym roku. Głownie mój budżet oscylował własnie w osprzęcie Sora ok 3000 zł. Czy skoro shimano wprowadza ulepszenie w Sora to się wstrzymać z kupnem roweru na 2017 r? jakoś wytrzymam ten sezon na starym rowerze