Dziś w Łodzi mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć kolekcję 2015 czołowego polskiego producenta rowerów – firmy Kross. W jego ofercie znalazło się aż siedem rowerów szosowych!
Wyraźnie widać, że Kross idzie za rynkiem i rosnącą popularnością „szosy”. Swoja gamę rowerów szosowych powiększa z czterech do siedmiu modeli.
Seria Vento rozpoczyna się od modelu 1.0 opartego na dotychczasowej, aluminiowej konstrukcji. „Jedynka” złożona została na kompletnej grupie osprzętu Shimano Tourney. Waga 10,7 kg. Co najciekawsze, cena tego modelu w stosunku do roku 2014 została obniżona aż o 500 złotych. Podstawowa szosa będzie kosztowała 1999 zł.
Pełna specyfikacja Vento 1.0 > tutaj
Kolejne trzy modele, czyli Vento 2.0, 3.0 oraz 4.0 otrzymały nową ramę aluminiową, która ma zupełnie inną geometrię, opartą na topowych modelach karbonowych. „Dwójka” zaopatrzona jest w kompletną grupę osprzętu Shimano Claris i waży 10,2 kg. Cena 2499 zł.
Pełna specyfikacja Vento 2.0 > tutaj
Kolejny model – 3.0 ma już karbonowy widelec, osprzęt Shimano Sora, a waga tego modelu spadła do 9,7 kg. Cena 3199 zł.
Pełna specyfikacja Vento 3.0 > tutaj
Ostatni z modeli z grupy Race – Vento 4.0 wyposażono w kompletną grupę Shimano Tiagra. Osprzętowo to prawie to samo co pierwszy z karbonowych modeli 5.0. Cena „czwórki” – 3999 zł.
Pełna specyfikacja Vento 4.0 > tutaj
W ofercie szos na rok 2015 znalazły się trzy rowery na ramach karbonowych. Pierwszy z nich Vento 5.0 ma kompletną grupę Shimano Tiagra, obręcze Alexrims Race24, komponenty Krossa i waży bardzo przyzwoicie – 8,3 kg. Cena to 5499 zł.
Pełna specyfikacja Vento 5.0 > tutaj
Wyższy model Vento 6.0 będzie jeździł z osprzętem Shimano 105, na kołach DT Swiss oraz komponentach Easton. Waga tego modelu to 7,9 kg, a cena 6999 zł.
Pełna specyfikacja Vento 6.0 > tutaj
Topowa szosówka Krossa – Vento 7.0 złożona została na kompletnej grupie Shimano Ultegra, kołach DT Swiss, komponentach Easton, siodle Fizik Antares Magnesium. Na koła założono opony Schwalbe One. Kaseta 11-rzędowa, która staje się powoli standardem, sprawia,że jest to maszyna, na której już poważnie można się ścigać. Najwyższy model szosowego Krossa waży 7,2 kg i kosztuje 9999 zł.
Pełna specyfikacja Vento 7.0 > tutaj
Foto: własne + www.kross.pl
Na Polską kieszeń będzie stać tylko na model 1.0 2.0 ewentualnie 3.0
Najwyższy model za 10 tys ciekawe kto to kupi, za tyle można kupić speca