costa rower tdf450 gramów – tyle może zadecydować o zwycięstwie. Właśnie o tyle odchudzono rower mistrza świata Rui Costy z myślą o Tour de France. Kolarz Lampre-Merida zadebiutował na nim w wyścigu dookoła Szwajcarii, który wygrał trzeci raz z rzędu.

– Zredukowanie wagi roweru o blisko pół kilograma nie było łatwym zadaniem, ale w końcu rywalizujemy w kolarskiej Formule 1 – mówi Juergen Falke, kierownik działu badawczo-rozwojowego Meridy. Podstawowym modelem Lampre-Merida jest w tym sezonie Merida Reacto Evo, którego rama została uznana przez opiniotwórczy magazyn „Tour” za drugą na świecie pod względem aerodynamiki. – Pozwala zaoszczędzić kolarzowi do 20 watów mocy przy prędkości 50 km/h. To różnica, która może być decydująca podczas wyścigu – zaznacza Falke. Aby zapewnić mistrzowi świata jeszcze lepszą broń na Tour de France, Merida i dostawcy komponentów poddali jego rower kuracji odchudzającej. Swoją pierwszą Wielką Pętlę w roli lidera ekipy Rui Costa przejedzie na modelu Reacto KOM. Skrót KOM pochodzi od „king of the mountains” (król gór). Rower zaliczył już zwycięski debiut w Tour de Suisse, który Portugalczyk wygrał trzeci raz z rzędu.

Wyposażony w czujnik pomiaru mocy, licznik, koszyki na bidon i pedały model Reacto EVO waży 7,25 kg. Aby zredukować jego wagę do minimalnej ustalonej przez UCI, czyli 6,8 kg, dział badawczo-rozwojowy Meridy zastosował metodę małych kroków. Zmiana malowania ramy i widelca oraz użycie minimalnej ilości farby pozwoliły zaoszczędzić 80 gramów. Kolejne 50 gramów odjęto dzięki zamontowaniu sztycy ze zintegrowaną baterią Di2 zasilającą osprzęt Shimano. Cel określony przez Meridę został osiągnięty także dzięki dostawcom komponentów do roweru mistrza świata. FSA obniżyło wagę sterów poprzez zastosowanie aluminiowych misek łożysk. „Zejść z wagi” pomogły również kierownica Trimax Carbon i mostek Metron, nowe modele dostarczone przez Vision. Specjalnie dla mistrza świata ultralekkie koszyki na bidon przygotowała firma Elite. Nie bez znaczenia w walce z gramami są także koła. Fulcrum stworzyło model z karbonowymi obręczami o 35-mm wysokości profilu i karbonowymi piastami. Szprychy zostały w nim na stałe przymocowane do piasty i obręczy, co również pomogło uzyskać niską wagę zestawu kół. Wszystkie zastosowane w Reacto KOM rozwiązania złożyły się na oszczędność 450 gramów. O tyle lżej będzie mistrzowi świata walczyć o sukces w najważniejszym dla niego wyścigu sezonu.

 

Informacja prasowa

Poprzedni artykułNetApp z „Huzarem” na Tour de France 2014
Następny artykułRazem dla kolarstwa: Spotkanie media – sponsorzy – przyjaciele
Pismak z pasji, nie z wykształcenia. Wielbiciel scoutingu i skarbów kibica. Pisze to co myśli, a nie co wypada.
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Marcin
Marcin

Chciałbym się raz na czymś takim przejechać 🙂

Raf
Raf

ja też……..
ale bardziej chciałbym mieć pomiar mocy niestety ceny za ten sprzęt powalają na kolana…