Kiedy przedstawialiśmy SRAM RED w roku 2012 nie było już niczego więcej, co
moglibyśmy dodać, aby był lepszy. SRAM RED był całkowicie przeprojektowany, z
innowacjami, które reklamowaliśmy i testowaliśmy z naszymi zawodnikami przez ostatni rok.
Był pełen cech, które pasowały do potrzeb profesjonalistów: szybki, lekki, aerodynamiczny,
ergonomiczny, prawie bezgłośny i oczywiście z przełomową technologią Yaw™ – informuje firma SRAM.

wsawka-sram1

 

Dodanie dwóch biegów do tego połączenia było prawdopodobnie jedyną wymaganą
poprawą. Bez wzrostu wagi otrzymujemy system zmieniający biegi
niesamowicie szybko w górę, z najlepszą i najdelikatniejszą redukcją. I to po raz pierwszy
z 22. biegami. Bez kompromisów, to jest to, co nazywamy True 22, w dowolnej kombinacji
przełożeń.

Witamy w SRAM RED 22.


 

Dźwignie zmiany biegów SRAM RED 22.

Dźwignie SRAM RED 22 ErgoDynamic™ kontynuują filozofię dążenia do perfekcjired_22_hydro_sl_1000x1000
w łączeniu kolarza z rowerem. Przebadano dokładnie wszystko, łącznie z przejściem
pomiędzy kierownicą, a osłonami, teksturę gripu, ułożenie palca i oddzielny interfejs z
manetką i dźwignią hamulca. Wynikiem tego, jest maksymalnie wygodne i indywidualne
dopasowanie, tak iż wydaje się, jakby dźwignia była przedłużeniem ręki.

 

 

 

Dźwignie zmiany biegów SRAM YAW R2C 22 Aero

Nowe dźwignie R2C 22 Aero dysponują szerszą powierzchnią dla lepszego chwytu, komfortu i
lżejszego działania. I pomimo prób skopiowanie przez innych, faktem pozostaje, że żadna
inna dźwignia nie przenosi łańcucha szybciej, czy stawia Cię w idealnej, zdefiniowanej przez
Ciebie pozycji i wraca do niej, po każdej zmianie.

SRAM-R2C-TT-triathlon-bar-end-shifters-11-speed

 

Wąska łopatka została zrobiona z jednokierunkowego włókna węglowego i ukształtowana
tak, aby pasować idealnie pomiędzy kciukiem, a następnym palcem. Wewnętrzna tytanowa
śruba pozwala regulować początkową pozycję manetki w zakresie 40°, dla 100%
dopasowania do Twoich potrzeb. Przednie i tylne przełożenia SA dopasowane do precyzyjnej
i bezbłędnej zmiany biegów . Zdefiniowane do użytku z 11-biegową kaseta SRAM i nowymi
kompletami: RED 22 i Force 22. Nowe manetki SRAM R2C ważą jedynie 175 g.

Tylna przerzutka SRAM RED 22

red_22_rd_1000x1000Dostosowana do 22 biegów, tylna przerzutka SRAM RED 22 została zaprojektowana, aby
dostarczyć przewagę w wydajności. Jest zaprojektowana w technologii Exact Actuation™ dla precyzji i efektywnej zmiany przełożeń. Zwrócono szczególną uwagę na detalach takich jak: dodanie tytanowej kotwy i ulepszenie geometrii zęba koła podporowego. Powoduje to przejście łańcucha przez nową tylną przerzutkę szybcieji ciszej niż kiedykolwiek wcześniej.

 

 

                                                                                Przednia przerzutka SRAM RED

Przednia przerzutka SRAM RED 22 zmienia wszystko, umożliwiając każdą kombinacjęforce_22_fd_1000x1000
biegów bez tarcia łańcucha. Zamiast poruszać się tam i z powrotem, obraca się, aby utrzymać
stałą kątową w stosunku do łańcucha. Przerzuca biegi
pewniej, szybciej, a w połączeniu z mechanizmem korbowym i tarczą SRAM Red zapewnia
niezrównaną przewagę nad zwykłym rozwiązaniem.

 

 

                       

 

Mechanizm korbowy SRAM RED 22

red_22_crankset_1000x1000

Innowacje najczęściej przychodzą z miejsc, z których najmniej się tego spodziewasz. Aby
uzyskać lżejszy mechanizm korbowy, powiększono korbę. Aby zwiększyć sztywność,
użyto mniej materiału. Nowa korba SRAM RED 22 Exogram™ jest wykonana z włókna
węglowego, co pozwoliło usztywnić ją i zmniejszyć jej masę. Zębatki X Glide R™ są
zoptymalizowane do użytku z technologią Yaw™, co pozwoli zapewnić płynną i niezawodną
pracę.

Korby  dostępne w czterech wersjach rozmiaru tarcz: 53/39, 50/34, 46/36 i nowa specyfikacja SRAM’a 52/36.

Miernik mocy SRAM RED QUARQ 22

Lżejszy, bardziej dokładny miernik mocy całkowicie zintegrowany z filozofią SRAMred_22_power_meter_1000x1000
RED. Postęp technologiczny i wydajność w połączeniu z niezrównaną łatwością obsługi.
Nowa geometria zmniejsza wagę systemu dostarcza luz dla ponadgabarytowych ram i
aerodynamicznych zębatek. Jedynym widocznym elementem mocy jest niski profil, a
wszystko za sprawą aluminiowej baterii. Nowy strumień naprężenia podnosi dokładność do
+/- 1,5% i sprawia, że pomiar mocy nie zależy od wybranej zębatki.

 

Kaseta SRAM X-GLIDE 1190

1366103667_201304161127

SRAM RED 22 Powerdome X™ jest najbardziej zaawansowaną kasetą, jaką kiedykolwiek
wyprodukowano. Super lekka, śmiertelnie cicha i precyzyjna. Dziewięć zębów w środku
jest wykonanych z jednego kawałka wysokiej jakości stali narzędziowej, która zwiększa
sztywność elementu nawet bardziej niż kasety z tytanu. Pomiędzy każdym trybikiem w
bloku siedzi elastomer StealthRing™ zmniejszającej wibracje i hałas. Wycięcia na tylnych
zębach pomagają dalszej redukcji masy i dodają sztywność. A teraz z dodatkiem zębów 16T,
pozwalają na lepszą kontrolę rytmu.

Dostępne są cztery opcje rozstawu przełożeń:

11-25: 11,12,13,14,15,16,17,19,21,23,25
11-26: 11,12,13,14,15,16,17,19,21,23,26
11-28: 11,12,13,14,15,16,17,19,22,25,28
11-32: 11,12,13,14,15,17,19,22,25,28,32 (WiFLi)

 

Łańcuch SRAM RED 22

red_22_chain_1000x1000

Nowy łańcuch SRAM RED 22 oferuje więcej mocno fazowanych zewnętrznych płyt dla
lepszej zmiany biegów i cichszej pracy. Pozostałe udoskonalenia obejmują nowe wewnętrzne
wykończenie chromem, dla dłuższej żywotności łańcucha. HollowPin™ zbudowany dla 11 rzędowego SRAM’a zapewnia gładkie, precyzyjne przełożenia i ciężar przenoszony bez utraty siły.

 

 

 

Hamulce SRAM RED

content_sram_red_brake-1312

 

Twoje hamulce nie powinny spowolnić Cię, dopóki nie naciśniesz dźwigni – informuje SRAM. Nowo opatentowane ramię Aerolink™ ma zmniejszona powierzchnię czołową, przy jednoczesnej poprawie jakości hamowania. Hamulec został wyrzeźbiony tak, aby zapewnić gładki profil aerodynamiczny. Nawet najmniejsze szczegóły takie jak regulator zapewniają
minimalny opór aerodynamiczny. Aby dopełnić pakiet dodane są klocki Swiss-Stop® Flash
Pro dołączone standardowo z hamulcem.


Hamulce hydrauliczne SRAM RED

1366097472_201304160912

Hydrauliczne hamulce drogowe (HRR) nadal napotykają wiele problemów, ponieważ opieramy się na tym samym sposobie hamowania, czyli powierzchniowym tarciu materiałów (klocki). Możemy jednak produkować więcej siły hamowania przy mniejszym wysiłku ręki za pomocą hydrauliki wraz z zamkniętym systemem, który nie cierpi z powodu przeciągania kabli, jeśli jest zainstalowany na ramie z ciasnym promieniem.
Hydrauliczne hamulce drogowe (RZL) przeniosły to na następny poziom. Możemy uzyskać większą siłę hamowania oraz kontrolę nad nią przez hamowanie na wirnik ze stali, niż zostałoby to osiągnięte na każdej obręczy węglowej lub z aluminium, z uwagi na ograniczenia wagowe koła.

Ciepło nie jest przekazywane do opony lub felgi, co poprawia bezpieczeństwo.
Wzory kół są wolne od ograniczeń wynikających z potrzebnej powierzchni hamującej.

 

SRAM_RED22HydroSLcomposite

-zoptymalizowana siła na drodze,
-szybkie hamowanie,
-tools free, kontakt z punktem regulacji
– maksymalny rozmiar kół 28c,
-firecrest kompatybilna obręcz  (17,4 mm)

 

S-700_Hydro_Disc_1000x1000
-zoptymalizowana siła i modulacja na drodze
-19mm przednie/ 18mm tylne tłoki,
-całkowicie zamknięty system,
-szybkie odłączenie opcji banjo
-wirniki, zaciski montażowe sprzedawane są oddzielnie

Osprzęt SRAM do kupienia w naszym sklepie > www.sklep-naszosie.pl

Szymon

 

Poprzedni artykułBDC MarcPol Team w pełnym składzie na Grand Prix Częstochowy 2013
Następny artykuł„Lulu” Sanchez znów może się ścigać
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments