Przemysław NiemiecPrzede wszystkim wielkie gratulacje! Dziewiąte miejsce w wyścigu World Tour to znakomity wynik. Spodziewałeś się tak wysokiej pozycji w tej części sezonu?

Dzięki. Miejsce w top 10 na wyścigu World Tour to zawsze dobry wynik. Jestem szczególnie zadowolony, bo dostałem wolną rękę od szefostwa i myślę, że szanse tę wykorzystałem.

O szóstym etapie z 30% podjazdem będzie się jeszcze długo mówiło, jak to wyglądało z Twojej perspektywy?

Zgadza się. Tak ciężkiego podjazdu to dawno nie pamiętam kiedy jechałem. Deszcz i śliski asfalt jeszcze bardziej nam utrudniał wspinaczkę na szczyt podjazdu. O trudach etapu świadczy fakt, że na tym etapie wycofało się ponad pięćdziesięciu kolarzy.

Na jakich przełożeniach jechałeś?

Jechałem na 39 x 28, ale powiem szczerze że było mało…

Pracowałeś niedawno nad pozycją w tunelu aerodynamicznym, to doświadczenie pomogło Ci podczas czasówki?

Myślę, że tak. Dziś pojechałem według mnie dobrą czasówke i dzięki wizycie w tunelu udało się dobrać optymalną pozycje.

Jak wygląda Twój dalszy kalendarz startowy? Który z wyścigów będzie tym docelowym?

W poniedziałek startuje w wyścigu dookoła Katalonii, potem przerwa i start w Trentino i docelowo w Giro d’Italia.

Zobaczymy Cię podczas Tour de Pologne? Trasa, a szczególnie pierwsze etapy we Włoszech na pewno Ci odpowiadają?

W planie mam start w Tour de Pologne, ale jeszcze daleko do niego więc trudno na dzień dzisiejszy coś powiedzieć. Trasa mi odpowiada, bo jest ciężka. Decyzja na pewno nastąpi w trakcie Tour de France.

Dziękuję za rozmowę, powodzenia!

Pozdrawiam

Rozmawiał Marek

Poprzedni artykułTirreno – Adriatico oczami Dariusza Baranowskiego
Następny artykułNajnowszy ranking UCI: Kwiatkowski na 11 miejscu, Polska 8!
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments