Firma Magura zaprezentowała kolejny model szosowych hamulców hydraulicznych RT6 TT. Jest to młodszy, a co za tym idzie tańszy brat modelu RT8 TT.

Różnica między modelami polega na tym, że klamka hamulca jest wykonana z aluminium, a nie jak w modelu RT8 TT z karbonu.

Nowy model jest o 80g  lżejszy, a cały komplet wliczając w to oba hamulce, dwie klamki i komplet przewodów ma ważyć 578g. To w zasadzie jedyne zmiany w stosunku do wyższego modelu. Hamulce montujemy w ramie tak jak zwykłe hamulce typu caliper za pomocą śruby mocującej. Jeśli chcielibyśmy używać hamulca razem ze „zwykłą” klamkomanetką potrzebny będzie specjalny konwerter montowany tuż pod mostkiem.

Producent zachwala, że hydrauliczne hamulce pozwalają hamować znacznie później przed zakrętami i dzięki temu oszczędzać cenne sekundy. Dodatkowo przewody mogą być wyginane znacznie bardziej niż w tradycyjnych mechanicznych hamulcach i w ten sposób łatwiej będzie można je instalować wewnątrz ram.

Za tę nowinkę przyjdzie nam zapłacić około 2000 PLN.

f

 

Adam

Poprzedni artykułLucas Sebastián Haedo znajduje zatrudnienie w Cannondale
Następny artykułKto znajdzie się peletonie WorldTour? Walka wciąż trwa.
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
zbyszek
zbyszek

Rower szosowy ma jechać a nie hamować !

Pawel
Pawel

Hamulce hydrauliczne w rowerze szosowym, to czysty wymysł marketingowy i przerost formy nad treścią. Siła hamowania i tak nie może przekroczyć siły tarcia pomiędzy nawierzchnią a oponą. Inaczej zostanie przekroczona, przyczepność zostanie zerwana i kolarz wyj…
Siła tarcia pomiędzy oponą a nawierzchnią w rowerze szosowym jest bardzo mała. Poza tym, tak jak przedmówca napisał – rower szosowy ma jechać a nie hamować.