Przedstawiamy rower w narodowych barwach Stanów Zjednoczonych, przygotowany specjalnie dla Hincapiego, mistrza tego kraju, na wymagający wyścig Paryż-Roubaix.

George Hincapie zajął rozczarowujące 29. miejsce w 108. edycji „Piekła Północy”, ale tym razem przynajmniej nie zawiódł go sprzęt, co zdarzało się w jego startach w Paryż-Roubaix.

W tym roku producent rowerów BMC zapewnił Hincapiemu zmodyfikowaną technicznie i wizualnie wersję szosówki TeamMachine SLR01. Rower ten ma wydłużony widelec oraz dolne rury tylnego trójkąta, co ma zapewniać dłuższą i bardziej stabilną bazę kół. Zabieg ten pozwolił też na użycie szytek o dużej szerokości (27mm).

Z myślą o 27 sekcjach bruku zadbano o wygodę zawodnika, projektując mocowanie siodła, widelec i sztycę w taki sposób, aby części te pracowały i uginały się pod obciążeniem.

Natomiast potężna główna rura ramy i mocny łańcuch miały zapewnić efektywny transfer energii. Hincapie na Paryż-Roubaix rozstał się ze swoimi karbonowymi kołami na rzecz starego i sprawdzonego rozwiązania: aluminiowych obręczy z szytkami. Koła zaplecione na piastach Record, zgodnie ze sponsoringiem Campagnolo, składały się z obręczy Ambrosio Nemesis (z dużymi napisami „Eeston”) i szytek FMB wersja Paris-Roubaix Pro o szerokości 27 mm. Jednak na równie ciężkim Ronde van Vlaanderen Hincapie używał swoich standardowych karbonowych kół Easton EC90 Aero.

– Wymienność części odgrywa równie dużą rolę co trzymanie się starych i sprawdzonych rozwiązań – mówi mechanik drużyny BMC Ian Sherburne. – George pojechał na pełnych karbonowych kołach we Flandrii w zeszłym tygodniu i naprawdę odpowiadało mu to rozwiązanie. Zdarzyło się, że wjechał wprost na krawężnik i mimo to koła wciąż były idealnie proste. Powiedział, że nawet przestał pedałować będąc przekonanym, że roztrzaskał oba koła, które nie zostały naruszone i mógł kontynuować. Jednak na Paryż-Roubaix większość naszych kolarzy miała zamontowane inne obręcze, więc George podporządkował się, ponieważ jednakowe koła u wszystkich zawodników ułatwiają ewentualną pomoc z samochodu.

BMC było przygotowane na dosłownie każdą sytuację i Hincapie miał do dyspozycji aż 5 rowerów zapasowych – po jednym na każdym samochodzie ekipy. Dodatkowo przewidziany był także w pełni przełajowy rower na ekstremalnie błotne warunki.

Aluminiowa kierownica EA70 zamontowana była do klasycznego mostka Easton EA70 z kutego aluminium. Mimo zamontowanej przedniej przerzutki zdecydowano się na użycie dodatkowej prowadnicy łańcucha AceCo K-Edge z białymi gwiazdkami na granatowym tle. Pedały to specjalny model Speedplay Zero na Paryż-Roubaix ze osiami wykonanymi ze stali nierdzewnej.

Dla pewności precyzyjnej zmiany przełożeń nawet w najgorszych warunkach zdecydowano się na użycie pancerzy i linek Gore Ride-On. Bidony Hincapiemu trzymać będzie para koszyków Elite Ciussi Gel. Zestawienie biegów typowe dla Paryż-Roubaix: z przodu dwie zębatki 53/44T przymocowane do korby Campagnolo Record, z tyło ciasno zestopniowana kaseta również grupy Record, 11-25T. Całkowita masa roweru to 7,8 kilograma. Całkiem nieźle, zważając na wytrzymałość zastosowanych komponentów..

Hincapie był rzecz jasna rozczarowany przekraczając metę na welodromie w Roubaix: – Przeżywałem ciężkie chwile po każdym przyspieszeniu i zwyczajnie „skończyło mi się paliwo”. Po prostu mój silnik nie pracował dzisiaj na wszystkich cylindrach.

Wymiary:

Wzrost kolarza: 190 cm

Waga kolarza: 77 kg

Wysokość siodła (center to top): 807 mm

Setback siodła: 97 mm

Długość rury podsiodłowej, (center to top): 575 mm

Długość rury podsiodłowej, (center to center): 545 mm

Odległość od nosa siodła do środka kierownicy: 615 mm

Wysokość główki: 190 mm

Różnica w pionie między siodłem a kierownicą: 114 mm

Długość górnej rury: 575 mm

Całkowita waga roweru: 7,8 kg

Specyfikacja:

Hamulec przedni: Campagnolo Record D-Skeleton

Hamulec tylny: Campagnolo Record D-Skeleton

Kaseta: Campagnolo Record 11s, 11-25T

Klamkomanetki: Campagnolo Record Ergopower Ultra-Shift 11s

Kierownica: Easton EA70, 44cm (c-c)

Koła: Campagnolo Electron

Korby: Campagnolo Record Ultra-Torque ST 11s, 175mm, 53/44T

Koszyk na bidon: Elite Ciussi Gel (2)

Licznik: Cateye Strada Wireless

Łańcuch: Campagnolo Record 11s

Mostek: Easton EA70, 13cm x -6°

Obręcz przednia: Ambrosio Nemezis wersja szytkowa, 32h

Obręcz tylna: Ambrosio Nemezis wersja szytkowa, 32h

Opona przednia: FMB Paris-Roubaix Pro szytka, 27mm

Opona tylna: FMB Paris-Roubaix Pro szytka, 27mm

Owijka: Easton

Pedały: Speedplay Zero Stainless Paris-Roubaix

Piasta przednia: Campagnolo Record

Piasta tylna: Campagnolo Record

Przerzutka przednia: Campagnolo Record

Przerzutka tylna: Campagnolo Record 11s

Rama: BMC TeamMachine SLR01 Paris-Roubaix

Siodło: Selle Italia Flite custom

Stery: FSA Orbit C-33

Suport: Campagnolo Record Ultra-Torque OS-Fit

Szprychy: Sapim CX-Ray (przód), Sapim Race (tył); trzy krzyże, nyple mosiężne

Sztyca: BMC TeamMachine SLR01

Inne: uszczelnienie linki tylnej przerzutki Gore Ride-On

Poprzedni artykułZmiany w składzie Mroza na Giro del Trentino 2010
Następny artykułKrzysztof Szczawiński wraca do peletonu
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments