Tour de Pologne to największe przedsięwzięcie w polskim sporcie pod względem logistyki. Spójrzmy, co trzeba przygotować, aby przeprowadzić wyścig.
7 kilometrów banerów reklamowych
12 miast – starty i mety poszczególnych etapów
13 kilometrów płotków wygrodzeniowych
14 premii górskich
15 kilometrów przewodów elektrycznych
16 premii lotnych
22 tiry scenografii
50 pojazdów w kolumnie reklamowej
300 osób ekipy technicznej i organizacyjnej
350 osób Komitetu Organizacyjnego w miastach etapowych
400 osób w ekipach sportowych
400 kilometrów taśmy wygrodzeniowej, zabezpieczającej trasę wyścigu
400 miast i miejscowości, przez które przejeżdża wyścig
420 aut w kolumnie wyścigu
450 elementów scenografii przestrzennej (balony, bramy, namioty)
1200 osób przemieszczających się codziennie wraz z wyścigiem
1253 kilometry trasy wyścigu
6000 piktogramów opisujących i wyznaczających trasę wyścigu
7000 identyfikatorów
21 000 osób biorących udział przy zabezpieczeniu trasy całego wyścigu
30 000 m2 mobilnego miasteczka Tour de Pologne (scenografia, prezentacje zawodników i sponsorów, animacje, imprezy towarzyszące, koncerty i parady, dwa mobilne biura MOVICO
2 000 000 publiczności na trasie wyścigu
Źródło: Lang Team